Galerie foto: ţigani cerşetori în Bucureşti în anul 1941

În vara anului 1941 fotograful german Willy Pragher a surprins în Bucureşti câteva instantanee cu ţigani cerşetori. Personajele donatoare par să fie două prietene ale fotografului, desemnate în descrierea imaginilor drept „Mady” şi „Mary”. Expresiile feţelor lor spun multe. (sursă foto)

7 gânduri despre „Galerie foto: ţigani cerşetori în Bucureşti în anul 1941

  1. Să dai bani cerșetorilor țigani este în cel mai fericit caz un act de snobism și inconștiență. Le hrănești lenea și îi ajuți să își ridice palate stăpânii lor (tot niște zburătoare).

  2. Au trecut 70 de ani și nu s-a schimbat nimic. De ce să se schimbe, dacă le merge bine așa și nu le cere nimeni să trăiască altfel?

    1. V-as contrazice. Tocmai, ca de zeci de ani li se cere sa se schimbe, fara ca sa fi fost si ei intrebati, daca vor. Comunismul a incercat sa-i schimbe cu forta, inghesuindu-i in cartiere…si vedem ce-a iesit. Capitalismul incearca sa-i schimbe pompand milioane de dolari in ong-uri, schimbandu-le numele sau discriminandu-i pozitiv.

      Oamenii care vor sa se schimbe, o fac si singuri, daca vor. Ei nu vor, trebuie lasati in pace.

    2. Nu pot fi lăsați în pace, tocmai pentru că singura lor sursă de venit sîntem noi, ceilalți. Să zicem că îi lăsăm în pace. Din ce vor trăi? Din parazitarea celorlalți- cerșit, furt. Deci, sînt o problemă pentru noi. Bine-bine- îi arestăm pe cei ce comit fapte antisociale. Așa, și ce rezolvăm? Îi întreținem în pușcării, nu afară- deci, tot îi întreținem. Au deja conștiința „discriminării” (imediat ce li se cere ceva, strigă că sînt discriminați) și sînt convinși că e dreptul lor să li se dea. Case, venituri, orice- ei sînt convinși că li se cuvin fără să facă nimic pentru ele.
      Nu pot exista societăți paralele.
      Ei își pot menține cultura chiar învățînd să trăiască lîngă ceilalți. Pot învăța să profeseze meserii care li se potrivesc (sînt buni muzicieni, actori etc.), dar trebuie obligați să renunțe la convingerea că e dreptul lor să fie întreținuți de ceilalți.
      Cunosc țigani cinstiți, muncitori, demni de tot respectul, dar aceștia nu sînt vizibili pe străzi, își văd de treburile lor ca toată lumea.

    3. Practic, cu mai multe cuvinte, ai spus ceea ce am concluzionat si eu: oamenii se schimba daca vor. Tiganii cinstiti pe care-i cunosc sunt in totala opozitie cu „Au deja conștiința “discriminării” (imediat ce li se cere ceva, strigă că sînt discriminați) și sînt convinși că e dreptul lor să li se dea.” – cei de care spui tu sunt varfurile asa ziselor ong-uri, majoritatea finantate de g.soros si care n-au nicio legatura cu tiganul de rand. Si elitele lor sunt instrainate de ei, asa cum sunt si ale noastre. Multi dintre cei de la conducerea ong-urilor respective nici macar nu sunt tigani, sunt niste „prieteni ai tiganilor” care stiu cum ar trebui sa se poarte tiganii.

      Chiar daca nu pare, si tiganii sunt oameni.Ei pot intelege ce inseamna munca, dar e inutil sa le explici asta atunci cand vine mircea toma si urla ca sunt discriminati.

    4. Ino, poate ii lamuresti pe tigani ca mai au si dreptul la igiena, sa se mai spele din cind in cind sa nu mai puta, ei si hainele de pe ei. Ce zici?

  3. Dar sa dai bani cersetorilor romani e cumva un act de binefacere? Romani cersetori, nespalati si needucati sunt din ce in ce mai multi, dar bineinteles ca toate problemele altora sunt mai importante decat ale noastre!!!!

Ai ceva de spus?