Meniu Închide

Galerie foto: primele zboruri ale fraţilor Wright

Istoria zborului este destul de încurcată şi fiecare naţiune încearcă să îşi promoveze inventatorii. Cert este că primii care au reuşit să controleze zborul unei aeronave au fost fraţii Orville şi Wilbur Wright. Imaginile de mai jos provin din colecţia Bibliotecii Congresului SUA, aici puteţi vedea mai multe imagini cu fraţii Wright şi progresele maşinăriei lor zburătoare.











Alătură-te celorlalți 250 de abonați.


5 comentarii

  1. Marian

    Din 1903, când se pretinde ca au avut loc aceste prime experimente, si pâna în 9.sept.1908 când O Wright a zburat la F.Meyer, e o pauza cam mare si în mod rezonabil pusa sub semnul îndoielii de catre europeni. Primele zboruri europene sunt facute de Santos-Dumont (un brazilian locuind în Franta) si de Vuia (prezentat ca ungur de catre unele dintre documentele aflate în Biblioteca congresului). Conform revistei Flight din 2 ianuarie 1909, primele trei zboruri oficiale au fost facute de Santos (22.08. si 14.09.1906, Bagatelle, câtiva metri) si de Vuia (8.10.1906, Issy-les-Moulineaux, 5 metri). Revista L’Aerophile din 09.1906 mentioneaza ca Vuia deja zburase 2x10m (în doua hopuri) pe data de 12.08.1906, ceea ce îl face sa fie primul european care a decolat cu forte proprii si posibil primul din lume, daca recordul fratilor Wright este pus sub semnul îndoielii.

    Ca o mica paranteza, atunci când O. Wright a zburat la Fort Meyer 57 de minute, acelasi lucru îl realizase si Farman, la Chalons (44 de minute). Inexplicabil pentru cineva care avea teoretic 4 ani avans (Farman a zburat prima data pe 26.10.1907, realizând din prima 363m).

  2. Grigore Eftimie

    Fratii Wright au fost niste impostori. Toate zborurile cu motor pretinse de acestia ca efectuate in perioada 17 Dec. 1903 – Aug 1908 sunt povesti.
    Cititi articolul: ( http://forum.softpedia.com/topic/964594-fratii-wright-impostorii-cu-care-se-mindresc-statele-unite/ ) care contine documente ale vremii.
    Teste efectuate in 2003 cu o replica a avionului din 1903 au aratat ca acesta nu avea nici pe departe performantele pretinse de frati si nu putea zbura 59 secunde.

  3. Grigore Eftimie

    Daca va referiti la documentele vremii de la adresa citata de mine, adica articolele din L’Aerophile plus niste poze care arata ca avionul din 17 Dec. 1903 plana la vale de fapt, atunci nu sunteti logat. Trebuie sa va faceti un nume de utilizator.

Ai ceva de spus?

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.